Trasa do Tyńca

Jest to fragment jednej z podstawowych tras rowerowych Krakowa - Trasy Bulwarów Wiślanych, a zarazem część międzynarodowej trasy rowerowej EuroVelo 4.

Przeznaczenie tej trasy jest zróżnicowane: na odcinku od centrum miasta do Mostu Zwierzynieckiego (a w przyszłości także dalej w górę Wisły do Mostu Pychowickiego) trasa będzie przenosić głównie ponadlokalny, międzydzielnicowy ruchu rowerowy o charakterze użytkowym, całorocznym, a także znaczny ruch rekreacyjny. Na pozostałym odcinku do przeprawy autostradowej przez Wisłę i w kierunku Tyńca ruch rowerowy ma i będzie miał charakter głównie weekendowy, turystyczny i rekreacyjny. Trzeba koniecznie pamiętać, że trasa koroną wałów Wisły jest bardzo atrakcyjnym dojazdem z dużych obszarów Krakowa do kąpieliska w Kryspinowie. Już teraz wielu rowerzystów przekracza Wisłę na stopniu wodnym Kościuszko i przenosi rowery przez barierki wjazdu na autostradę w rejonie ulicy Mirowskiej, korzystając następnie ze ślepej drogi asfaltowej na terenie gminy Liszki jadąc w kierunku Kryspinowa.

W przyszłości, kiedy powstanie polski odcinek EuroVelo 4, na tej trasie rosnąć będzie specyficzny, długodystansowy ruch turystyczny w kierunku Oświęcimia (rowerzyści z dużym bagażem: sakwami i przyczepkami).

W związku z powyższym, wskazane jest przyjęcie następujących założeń projektowych:
Proponowane przez projektanta "altanki" i inne elementy małej architektury są problematyczne. Trasa rowerowa na koronie wału jest wąska i tworzenie zachęt do grupowego zajmowania pasa ruchu zwiększy ryzyko kolizji. Altanki mogą być kosztowne i łatwo ulec zniszczeniu przez wandali. O wiele lepsze będą "wandaloodporne" ławki i elementy małej architektury, o które można oprzeć rower.

Zapraszamy do obejrzenia dokumentacji fotograficznej trasy.